אגזוזים

מידע מקצועי

תכנים נוספים

שיפוץ ממיר קטליטי

שיפוץ ממיר קטליטי קורה כאשר ישנם סימנים המעידים על כך שבהם נגע בהמשך.
אך ראשית נבין מהו ממיר קטליטי, אז במילים פשוטות, הוא מרכיב מכריע במערכת הפליטה של הרכב. המטרה העיקרית של ממיר קטליטי היא להפחית את זיהום האוויר, מה שהופך אותו למרכיב קריטי לרווחת האדם.

מיקומו של הממיר ברכב

מיקומו של הממיר ברכב יכול להשתנות. בדגמים ישנים יותר, עד 2001, הוא היה ממוקם בדרך כלל בין הפליטה האמצעית לצינור הקדמי של מערכת הפליטה. עם הזמן, העיצוב התפתח כדי לקרב את הממיר ליד מנוע לרכב. ההיגיון מאחורי השינוי הזה הוא די פשוט: הממיר דורש טמפרטורות עבודה גבוהות מאוד כדי לתפקד כראוי. על ידי הנחתו רחוק יותר מהמנוע, לוקח יותר זמן להתחמם. לעומת זאת, בכלי רכב מודרניים, הממיר ממוקם קרוב יותר למקור הפליטה, מה שמאפשר לו להתחמם במהירות ולפעול בצורה יעילה יותר.

ישנם סוגים שונים של ממירים קטליטיים זמינים בשוק. חשוב להיות זהירים, שכן יש הרבה ממירים לא ממותגים או מתוצרת סינית באיכות מפוקפקת. בחירה בממיר קטליטי מקליפורניה מתוצרת אמריקאית נחשבת לרוב לבחירה אמינה. ממירים אלה מגיעים בתצורות שונות, כולל כאלה עם חיישנים אחוריים, חיישנים אמצעיים או אף אחד בכלל, כמו גם צורות וגדלים שונים.

ממירים קטליטיים עלולים להיתקל בתקלות עקב גורמים שונים. לדוגמה, אם רכב נתקל בבעיות הצתה, כגון סליל הצתה לא תקין, דלק לא נשרף עלול להיכנס למערכת הפליטה, מה שעלול לגרום לממיר להתחמם יתר על המידה או להמס. במקרים קיצוניים, חלקים מהממיר עלולים להתפורר ולגרום לסתימות במערכת הפליטה.

בעיות בממיר יכולות להתעורר גם עקב בלאי מואץ ובעיות הצתה. אם בעל הרכב מבחין בתסמינים כמו נורת "בדוק מנוע" מוארת או רעשים חריגים שמקורם בחלק התחתון של הרכב, חיוני לבדוק את הממיר הקטליטי. צריכת דלק גבוהה יותר, ריח חזק של גזים לא שרופים או בדיקות פליטות כושלות יכולים גם הם להעיד על בעיות בממיר.

ממירים קטליטיים פועלים על פי העיקרון של הפיכת גזי פליטה מזיקים הנפלטים מהמנוע לחומרים פחות מזיקים לפני שהם משתחררים לאטמוספירה. התהליך כולל סדרה של תגובות כימיות בתוך הממיר. גזי הפליטה היוצאים מהמנוע נכנסים לממיר, שם הם עוברים סינון. לאחר תהליך סינון זה, משתחררים גזי פליטה נקיים יותר, אשר מפחיתים משמעותית את זיהום האוויר.

שיפוץ ממיר קטליטי או החלפתו

הקביעה מתי לשפץ או להחליף את הממיר יכולה להיות קריטית עבור בעלי רכב. ישנם מספר דברים שעשויים לאותת על הצורך בשיפוץ או החלפה. לדוגמה:

1. נורת אזהרה של ממיר קטליטי: אם נורת "בדוק מנוע" ברכב שלך דולקת, ייתכן שזה לא תמיד קשור ישירות לממיר, אבל זה סימן אזהרה שמשהו לא בסדר, ויכול להיות שזה הקשורים לממיר.

2. רעש: רעשים חריגים, כמו קולות משונים או התפוררות מתחתית הרכב, יכולים להעיד על בעיות בממיר. עם הזמן, ממירים אלו עלולים להתקלקל או להינזק עקב בעיות במערכת ההזרקה או נזק פיזי מפסולת.

3. צריכת דלק: אם אתה מבחין בעלייה משמעותית בצריכת הדלק, יכול להיות שזה נובע מממיר פגום. במקרים כאלה, הרכב עלול להתאים את תערובת האוויר והדלק שלו, מה שעלול לגרום לצריכת דלק גבוהה יותר ולפליטת גזים לא שרופים, מה שיוביל לריח חזק ממערכת הפליטה.

4. בדיקת פליטות: בעת טיפול לרכב או אם הרכב שלך נכשל במבחן פליטות ומציג ערכים שאינם עומדים בסטנדרטים הרצויים, יכול להיות שזה בגלל ממיר שכבר אינו פועל כראוי.

5. סתימת ממיר קטליטי: סתימה חמורה בממיר עלולה לגרום לבעיות שבהן הרכב לא יפעל כראוי או עלול אפילו לא לזוז בכלל. זהו מצב מסוכן המחייב התייחסות מיידית.

לסיכום, הממיר הקטליטי הוא מרכיב חיוני במערכת הפליטה של הרכב, שנועד להפחית פליטות מזיקות ולהגן על הסביבה. מיקומו ברכב, סוג ואיכות הם גורמים משמעותיים שיש לקחת בחשבון. תחזוקה שוטפת ותשומת לב מיידית לכל בעיה חיונית כדי להבטיח שהממיר מתפקד בצורה מיטבית ועוזרת לשמור על ניקיון האוויר.
איתי מוטורס, מוסך בחולון מתמחים בניקוי, שיפוץ והחלפת ממיר קטליטי.

שיפוץ ממיר קטליטי
אז מה היה לנו עד עכשיו?

מפת אתר

מיקומנו

הסדנא 6,חולון
א'-ה' 9:00-17:00
ו' 8:00-12:00

יצירת קשר

כל הזכויות שמורות © 2021 | איתי מוטורס

צרו קשר עוד היום

לקוח/ה יקר/ה
זמנך חשוב לנו, לקבלת הצעת מחיר מותאמת לרכב שלך מלא את הפרטים הבאים ונחזור אלייך בהקדם האפשרי.
צוות איתי מוטורס
שאלו אותנו על חגיגת מבצעים באיתי מוטורס
דילוג לתוכן