אגזוזים

מידע מקצועי

תכנים נוספים

מהם הסימנים של אינג'קטורים / מזרקי דלק גרועים?

אינג'קטור הוא חלק חיוני של המנוע שלכם. הוא מספק לכם דלק בזמן הנכון כדיי שיהיה בעירה תקינה. הדבר שחשוב לדעת, זה שללא תחזוקה, עלול להיות לאינג'קטורים תקלות או סתימות. אז איך לזהות את הסימנים של אינג'טקטור גרוע או מזרקי דלק גרועים? וכיצד מתקנים אינג'קטור גרוע? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

מה הם מזרקי דלק טובים ומה הם מזרקי דלק גרועים?

אינג'קטורים הם אלו שמספקים בעירה של הדלק למנוע. הם עושים זאת באמצעות שסתומים אלקטרוניים, שנפתחים ונסגרים בזמן הנכון. יש להם אטומיזציה אשר מפזרת את הבנזין/הסולר בצורה שווה, לבעירה מיטבית. בהתחלה היו קרבורטורים ישנות, אך הם התחלפו ​​מכיוון שאותם אינג'קטורים / מזרקי דלק יודעים לעזור למנוע לפעול בצורה יעילה יותר, חסכונית יותר ועם פחות זיהום אוויר.

לכל רכב יש בדרך כלל אינג'קטור / מזרק דלק אחד לכל צילינדר. כלומר, אם יש לכם רכב בעל ארבעה צילינדרים, כנראה שיש לו ארבעה אינג'קטורים.

כיצד פועל אינג'קטור?

אינג'קטורים שולטים בכמות הנפח של הדלק שמועבר לתא הבעירה, וכך מבטיחים שהכמות המתאימה מוזרקת בזמן הנכון. התהליך הולך כך:

משאבת הדלק דוחפת סולר או בנזין דרך קווי הדלק ישירות אל האינג'קטורים.

ה-ECU (יחידת בקרת מנוע) משתמש בחיישנים כדי להפעיל את האינג'קטורים ולרסס דלק לתוך תא הבעירה.

כאשר ה-ECU מפעיל את האינג'קטור, דלק שנמצא בלחץ מרוסס לתוך תא הבעירה דרך חרירים כל כך קטנים, כך שהדלק מתפרק.

סימנים ותסמינים של אינג'קטור פגום

לפעמים מזרקי דלק/אינג'קטורים יכולים לפתח תקלות שישפיעו על הביצועים שלהם. זה בדרך כלל נובע מכך שהם סתומים, למרות שלפעמים יכולים לצוץ תקלות גם מבעיות חשמליות או מכניות.

איך תדעו שיש לכם בעייה באינג'קטור?

  • זנורת אזהרה של בדוק מנוע – זהו הסימן הנפוץ ביותר. ברגע שהמזרק תקול, הנורה הזו תידלק. זה לא בהכרח אומר שכל פעם שנורת המנוע דלוקה, יש תקלה באינג'קטור אבל זה כן אומר שברוב המקרים כאשר האינג'קטור תקול הנורה תידלק.
  • עיכוב לאחר לחיצה על הדוושה של הגז – יכולה להיגרם על ידי סתימה או חסימה של האינג'קטור. האינג'קטור לא יצליח לרסס את הדלק אל תא הבעירה ולכן לא תצליחו להאיץ כמו שצריך.
  • רעש ברכב – אם אתם שומעים רעשים זה יכול להיות מאחר והאינג'קטורים לא מצליחים לספק דלק כמו שצריך. למרות שרעשים יכולים להיגרם גם מסיבות אחרות כמו מצת לא תקין, מסנן אוויר מלוכלך ועוד..
  • מנוע שפתאום נתקע או נכבה – עלול להיגרם מאינג'קטורים תקולים אשר לא מצליחים לספק דלק לתא הבעירה.
  • דליפת דלק –אם אתם מריחים דלק יכול להיות ומדובר בדליפת דלק אשר נגרמת כתוצאה מתקלה באינג'קטור. יכול להיות שגם תשימו לב בירידה במד הדלק.
  • צריכת דלק גרועה – אינג'קטורים לא תקינים עלולים להוביל לירידה בצריכה של הדלק מאחר וה-ECU דורש יותר דלק מהאינג'קטור אבל לא מקבל אותו בתא הבעירה.
  • זיהום אוויר –בעיקר רכבים ישנים נכשלים בזיהום אוויר בטסטים. זה יכול לנבוע מאותם אינג'קטורים / מזרקי דלק מלוכלכים וסתומים.

שיפוץ אינג'קטורים – תחזוקה של אינג'קטורים / מזרקי דלק

הדרך הפשוטה ביותר לדאוג לתחזוקה תקינה של אינג'קטורים / מזרקי דלק היא באמצעות חומרי ניקוי מיוחדים. חשוב לשים לב שאותו חומר ניקוי תואם למנוע שלכם ודואג להסיר את אותם חלקיקים שגורים לסתימות. שיפוץ אינג'קטור הוא תהליך המבצע החלפות חומרים והתקנות חדשות לאינג'קטורים כדי לשחזר את ביצועיהם המקוריים. תהליך זה כולל ניקוי יסודי של האינג'קטור, התקנת חלקים חדשים כמו טבעות יציאה, ובדיקת תקינות פעולה.

הוא מתבצע על ידי חומרה מיומנת בתחום. במהלך התהליך, האינג'קטורים נותרים מחוברים למערכת הדלקן של הרכב, ובעזרת מכונת שיפוץ מתקדמת וציוד מיוחד, מבוצעת התקנה של חלקים חדשים וניקוי פנימי. התהליך מתבצע במעבדה מיוחדת לשיפוץ אינג'קטורים, שם המומחה יכול לבצע את השיפוץ בצורה מקצועית ומדויקת. היתרון המרכזי של הוא הכללה של העלויות. שיפוץ אינג'קטורים בדרך כלל הוא אופציה יותר זולה מקניית אינג'קטורים חדשים. בנוסף, השיפוץ מאפשר לשפר את ביצועי המנוע ואת צריכת הדלק של הרכב, ולהאריך את חיי השימוש של האינג'קטורים.

כאשר מתבצע שיפוץ אינג'קטורים, התוצאה הסופית היא אינג'קטורים במצב תקין שיש להם את היכולת לספק דלק בצורה מדויקת ואיכותית למנוע. הביצועים המשופרים של האינג'קטורים השופצים יכולים לתרום לצריכת דלק יעילה יותר, לתגובה מהירה יותר של המנוע ולהפחתת פליטות זיהום.

בסיכום, שיפוץ אינג'קטורים הוא תהליך חשוב ויעיל שמאפשר לשחזר את ביצועי האינג'קטורים ולהאריך את חיי השימוש שלהם. התהליך מבוצע על ידי מומחים בתחום וכולל התקנת חלקים חדשים וניקוי מקיף. יתרונותיו כוללים הוזלת העלויות מהחלפת אינג'קטורים חדשים, שיפור ביצועי המנוע וצריכת דלק יעילה יותר. עם התחזקות תקופתית ותחזוקה מתמדת, ניתן לשמור על אינג'קטורים במצב תקין לאורך זמן רב.

בחירת אינג'קטורים
אז מה היה לנו עד עכשיו?

מפת אתר

מיקומנו

הסדנא 6,חולון
א'-ה' 9:00-17:00
ו' 8:00-12:00

יצירת קשר

כל הזכויות שמורות © 2021 | איתי מוטורס

צרו קשר עוד היום

לקוח/ה יקר/ה
זמנך חשוב לנו, לקבלת הצעת מחיר מותאמת לרכב שלך מלא את הפרטים הבאים ונחזור אלייך בהקדם האפשרי.
צוות איתי מוטורס
שאלו אותנו על חגיגת מבצעים באיתי מוטורס
דילוג לתוכן