אגזוזים

מידע מקצועי

תכנים נוספים

טיפול לרכב – המדריך המלא

יש הרבה אנשים שלא מבינים במכוניות אבל כדי לשפר את הביצועים והחיים של הרכב שלכם, אתם חייבים לדעת לפחות את הדברים החשובים על טיפול לרכב!

רשמנו לכם רשימה של דברים שאתם חייבים לדעת. חלק מהדברים האלו צריכים להיבדק באופן קבוע, ואחרים אפשר לבדוק גם בטווח הארוך.

טיפול ושמירה על האוטו שלכם דורש רק מעט מאמץ ותשומת לב ואתם בהחלט לא צריכים יותר מדיי להבין יותר מדיי ברכבים.

אז יצרנו עבורכם רשימת בדיקה פשוטה וקלה כדי לעזור לכם לדעת מה חשוב ומה לא.

בדיקות לטווח קצר

רמות שמן ונוזל קירור

מומלץ לבדוק כל חודש / כל כמה פעמים שמילאתם דלק ובמיוחד לפני נסיעות ארוכות כמו לצפון / לדרום. פשוט פתחו את מכסה המנוע ובדקו את מפלס השמן ואת מפלס נוזל הקירור בזמן שהמנוע קריר. אם באחד מהם הרמות נמוכות זה עלול לגרום לבעיות מנוע.

מסנן אוויר

מסנן האוויר הוא זה שמווסת את כל האוויר שזורם לתוך המנוע שלכם, דואג לכם לאותו מיזוג אוויר לרכב ועוזר לכם להרחיק פסולת וחלקיקים. אם תוודאו שהוא זורם כמו שצריך, תוכלו לשפר את יעילות הדלק שלכם, להפחית את הפליטות של הרכב וכמובן לעזור להאריך את חיי המנוע שלכם.

לחץ בצמיגים

צמיגים מתוחזקים הם חלק בלתי נפרד מנסיעה חסכונית, בטוחה ונוחה. תעשו לעצמכם הרגל לבדוק חזותית את הצמיגים לעיתים קרובות ולנפח אוויר פעם בחודש. גם פה, אם אתם לפני נסיעה ארוכה מומלץ מאוד לבדוק לפני. שימו לב שבחודשי החורף לחץ הצמיגים יורד יותר. אם אתם לא יודעים כמה צריך לנפח, המדריך שבאוטו שלכם יגיד לכם כמה צריך ואל תשכחו את הגלגל הרזרבי!

אורות – פנסים, פנסי חניה איתותים, ובלמים

חשוב שהאורות ברכב שלכם יעבדו. לעתים קרובות זה יכול להיות קל לשכוח. פעם בחודש, תדליקו את הפנסים הקדמיים כשאתם חונים ובדקו ששני הפנסים מאירים. תסתובבו מסביב לאוטו שלכם ותבדקו חזותית גם את האותות וגם את אורות חניה שלכם. תוכלו לבקש מחבר להסתכל בזמן שאתם מפעילים את הבלמים כדי להיות בטוחים שהאורות של הבלמים עובדים כמו שצריך.

מסנן שמן

שמן המנוע חשוב מאוד לאוטו שלכם: הוא משמן את החלקים הנעים, הוא מקרר את המנוע, פועל כחומר איטום נגד פסולת, מפחית בלאי ועוזר למנוע קורוזיה למנוע. אז שמרו על הניקיון שלו. זה מאוד תלוי איזה רכב יש לכם, אבל מומלץ להחליף את השמן וגם את מסנן כל 3 חודשים.

בדיקות לטווח ארוך

נוזל הילוכים

כמו השמן במנוע שלכם, נוזל ההילוכים הוא חומר סיכה טוב שיעזור לשימוש תקין לכל החלקים הנעים בתוך תיבת ההילוכים. לא חשוב אם הרכב הוא הילוכים או אוטומט, חשוב מאוד לבדוק אותו ולהחליף במידת הצורך כדי למנוע נזק יקר לתיבת ההילוכים לאותו גיר לרכב.

נוזל העברה

בכלי רכב עם הנעה של ארבע גלגלים או כל הגלגלים, ארגז ההעברה מעביר את הכוח מהתיבה אל הסרנים. אתם צריכים לבדוק את נוזל ההעברה בהתאם להמלצות יצרן הרכב וכדי לוודא שהוא מלא כראוי וללא נזילות מומלץ לבוא לאיש מקצוע.

בולמי זעזועים

בולמי זעזועים פועלים כדי לשלוט במהמורות בכביש והם חלק בלתי נפרד ממערכת ההיגוי שלכם. הם צריכים להיבדק על ידי איש מקצוע כל מאה אלף ק"מ או אם שמים לב לאובדן שליטה בנהיגה.

החלפת נוזלי קירור

הרדיאטור במכונית הוא זה שעוזר לשמור על מנוע קר ומתפקד. חשוב לבצע שטיפה למערכת נוזל הקירור כדיי להיפטר ממזהמים שעלולים להצטבר בפנים, כמו גם שהרדיאטור יתמלא לרמה נכונה. גם פה בדקו את המלצת יצרן הרכב שלכם כדי לגלות באיזו תדירות יש להחליף אותו.

מצתים

המצתים במנוע הם אלו שמציתים את תערובת הגז והאוויר מה שבסופו של דבר מניע את הרכב שלכם. אם המצתים לא פועלים כראוי, המנוע יאבד כוח ולא יפעל בצורה אופטימלית. החליפו מצתים פגומים בהתאם להמלצות יצרן או כאשר אתם מרגישים ירידה בכוח המנוע שלכם.

חגורת סרפנטין

למרות שהיא דומה לחתיכת גומי פשוטה, היא חיונית לשמירה על הרכב שלכם על ידי הפעלת התקנים היקפיים כמו האלטרנטור, משאבת הגה כוח ומדחס המזגן. בדקו אותו בצורה חזותית כדי לוודא שהיא נקייה מסדקים או בלאי אחר. במידת הצורך החליפו אם זיהיתם פגם או בהתאם להמלצת היצרן.

דיפרנציאלים

הדיפרנציאלים הם מכשירים שמפצלים את המומנט או הכוח ומאפשרים למנוע לשלוח כוח לצמיגים. ברכבים עם הנעה אחורית או קדמית יש רק דיפרנציאל אחד, אבל ברכבים עם הנעה 4 על 4 קיים גם דיפרנציאל קדמי וגם אחורי, ולפעמים גם דיפרנציאל מרכזי. יש לשמור על הדיפרנציאלים משומנים כדי שיעבדו באופן תקין. החליפו נוזל בהתאם להוראות יצרן הרכב שלכם.

טיפול לרכב בקיץ

בדיקת מצבר

המצבר הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר להפעלת הרכב. הוא מספק כמויות גדולות של זרם חשמלי למתנע, למנוע ולאביזרים אלקטרוניים אחרים ברכב. טמפרטורות קיצוניות משפיעות עליו, לכן בדיקות סוללה קבועות בקיץ יבטיחו שהסוללה תפעל מתי שתצטרכו.

טיפול לרכב בחורף

החלפת מגבים

מומלץ להחליף פעם בשנה, או בכל פעם שהמגבים כבר לא עובדים כמו שצריך. בחודשי החורף, יכול מומלץ בעיקר להחליף. מומלץ למשוך את המגבים מהחלון אם אתם חונים במהלך חורף מושלג / עם קרח.

צמיגים

במיוחד בתקופת החורף מומלץ להחליף את הצמיגים בתדירות גבוהה יותר. הצמיגים נוטים להתקשה ולהפחית את ביצועי המתיחה שלהם וכך מרחק הבלימה גדל.

אם תקפידו על כל מה שרשמנו, ותתעדו את הכול, תוכלו להימנע מלבוא אלינו או אל מוסך לרכב עם תקלות והפתעות לא רצויות.

בונוס נוסף למי ששומר על הרכב שלו הוא שאם תרצו בעתיד למכור אותו תוכלו לבקש סכום גבוה יותר.

טיפול לרכב
אז מה היה לנו עד עכשיו?

מפת אתר

מיקומנו

הסדנא 6,חולון
א'-ה' 9:00-17:00
ו' 8:00-12:00

יצירת קשר

כל הזכויות שמורות © 2021 | איתי מוטורס

צרו קשר עוד היום

לקוח/ה יקר/ה
זמנך חשוב לנו, לקבלת הצעת מחיר מותאמת לרכב שלך מלא את הפרטים הבאים ונחזור אלייך בהקדם האפשרי.
צוות איתי מוטורס
שאלו אותנו על חגיגת מבצעים באיתי מוטורס
דילוג לתוכן