אלטרנטור הוא מחולל כוח חשמלי ברכב והוא מרכיב עיקרי במערכת הטעינה של הרכב. לכל המכוניות עם מנוע בעירה פנימי יש אלטרנטור. כאשר מנוע פועל, האלטרנטור טוען את הסוללה ומספק כוח חשמלי נוסף למערכות החשמל ברכב.
אלטרנטור מחובר למנוע ומונע על ידי חגורה מתפתלת (חגורת כונן).
אלטרנטור הוא יחידה ללא תחזוקה. במכוניות מסוימות יכול לשרוד 10-15 שנים ללא תיקונים. אם אלטרנטור נהרס, המכונית עשויה עדיין לפעול לזמן קצר על הסוללה. עם זאת, המנוע ייעצר ברגע שטעינת הסוללה נגמרה. החלפת אלטרנטור חדש היא יקרה, אך ישנן חלופות. קרא עוד בהמשך.
התסמין השכיח ביותר לבעיה במערכת הטעינה של הרכב שלך הוא נורת אזהרה בצורת סוללה או CHARGE שנדלק בזמן נהיגה. בדרך כלל נורית אזהרה זו אמורה להידלק כאשר אתה מפעיל את ההצתה, אך אמורה להיעלם ברגע שהמנוע מופעל. אם זה נשאר דולק, יש בעיה במערכת הטעינה שלך.
טעינה נורית האזהרה של מערכת הטעינה אינה מכוונת ישירות אל אלטרנטור שנכשל, אם כי בעיות אלטרנטור נפוצות מאוד. המכונאי שלך יצטרך לבצע בדיקות נוספות כדי לאתר את החלק הפגום.
סימפטום נוסף של מערכת טעינה חלשה הוא כאשר מכשיר הדלק ונורות הפנסים מעומעמות במצב סרק, אך הופכות בהירות יותר כאשר המנוע מסתובב. בעיה זו עלולה להיגרם לא רק על ידי אלטרנטור חלש, אלא גם על ידי סוללה כושלת, חיבור לקוי במסופי הסוללה. רעש יבבה / זמזום המגיע מהאלטרנטור הוא סימפטום נוסף לבעיות האלטרנטור. במכוניות מסוימות זה יכול להיגרם על ידי מיסב אלטרנטור רועש. ברכבי ג’יפ / קרייזלר מסוימים גלגלת מצמד אלטרנטור גרועה עלולה לגרום לאותו רעש.
המכונאי שלך יכול לבדוק את מצב מערכת הטעינה שלך באמצעות בודק מערכת הסוללה ומערכת הטעינה. בדיקת סוללה ומערכת טעינה (מבחן AVR) יכולה לעלות בין 150-250 ש”ח. הבדיקה יכולה להראות אם מערכת הטעינה חלשה או שאינה עובדת כלל. זה גם יכול לזהות אם אחת הדיודות בתוך האלטרנטור נכשלה.
אם מערכת הטעינה נכשלה בבדיקה, המכונאי שלך יצטרך לבצע אבחון נוסף כדי לראות אם זה האלטרנטור או משהו אחר שגורם לבעיה. בעיות אחרות במערכת הטעינה כוללות חגורת כונן רופפת, חיווט פגום או נתיך מפוצץ, מתג הצתה פגום וכו ‘
אם אין בודק מערכת טעינה, המכונאי שלך יכול לעשות בדיקת מתח פשוטה. הבדיקה כוללת בדיקת מתח הסוללה כשהמנוע כבוי ושהמנוע פועל. מתח הסוללה אמור לעלות לאחר הפעלת המנוע, מכיוון שהאלטרנטור מספק כוח נוסף . אם מתח הסוללה לא עולה לאחר הפעלת המנוע, יש בעיה במערכת הטעינה.
לעיתים קרובות אלטרנטור מתקלקל בטרם עת כשמנוע ניזוק או פגום. זה קורה מכיוון שמים המתיזים מהכביש נכנסים אל האלטרנטור וגורמים לו להתבלות מהר יותר. אם המגן המנוע שלך פגום, החלף אותו כדי לשמור על תא המנוע נקי ויבש. נוזל קירור או נזילת שמן עלולים גם לגרום נזק לאלטרנטור.
במכוניות המודרניות מערכת הטעינה של הרכב קשורה קשר ישיר למערכת מנוע הבעירה. הטעינה החשמלית מבוססת על אלטרנטור והיא זו שמאפשרת לכם להפעיל מערכות חשמליות ברכב. אבל כדי להטעין את האלטרנטור באנרגיה חשמלית, אתם צריכים סטרטרים (מתנעים) חזקים ואיתנים שמפעילים את מנוע הבעירה. כך שכל בעיה במערכת הסטרטרים, היא בעיה שעלולה להשפיע על תהליך הטעינה של האלטרנטור. וכתוצאה מכך על פעילות המערכות החשמליות ועל חוויית הנסיעה כולה, בכלי הרכב שלכם. אנחנו, מציעים לכם לקבל שירותי תיקון והחלפה של אלטרנטורים וסטרטרים, המבוססים על שנים רבות של עבודה מקצועית ועל בחירה וחלקי החילוף הטובים ביותר שקיימים כיום בשוק.
כאמור הסטרטר הוא החלק במנוע הבהרה שאחראי על ההתנעה של כלי הרכב. לא ניתן להתניע את כלי הרכב מבלי שהסטרטר פועל בצורה חלקה. ואם ישנן בעיות במערכת הסטרטר הן עלולות להשפיע על מנוע הבהרה כולו וגם על מערכות המתמחות במנוע הבהרה כמו מערכת האלטרנטור. ביחד עם האלטרנטור, הסטרטר הוא רכיב פנימי של המנוע אשר למרבית הנהגים אין שליטה על האופן שבו הם פועלים ולכן הם מועדים לפורענות במידה רבה יותר מאשר כל מערכת אחרת. כמו כן, כמו כל מוצר חשמלי אחר גם הסטארטר עתיד לסיים את חייו בעקבות שחיקה. מה שאומר שעם הופעתם של הסימנים הראשונים לבעיית שחיקה בסטרטר, עליכם לפנות לעזרתם של אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם בשיפוץ או החלפה של הסטרטר המקולקל.
מחולל הכוח החשמלי ברכב, והגורם אשר אחראי על טעינת הרכב באנרגיה חשמלית הוא האלטרנטור. התפקיד של האלטרנטור הוא לטעון את סוללת הרכב בעזרת חגורה מתפתלת (חגורת כונן), ולספק את הכוח החשמלי הדרוש לסוללה על מנת להפעיל את שאר המערכת. כלומר, אם יש תקלה באלטרנטור מנוע הרכב יכול להמשיך לפעול על החשמל אשר נטען בסוללת הרכב למשך פרק זמן קצר. ועדיין, האלטרנטור בנוי בתור יחידה ללא תחזוקה אשר במקרים מסוימים מועד לפעול באופן רציף במשך 10 עד 15 שנים, עם מינימום תיקונים.
בהנחה שכן מתגלה בעיה באלטרנטור, אתם תראו נורת אזהרה ברכב שלכם שנדלקת בעת הנהיגה והיא מעידה על בעיה במערכת הטעינה. מכונאי הרכב שאיתו אתם תבחרו לעבוד על בעיית האלטרנטור שלכם, יצטרך לבצע בדיקות נוספות כדי לגלות האם הבעיה היא במערכת הסוללה או באלטרנטור, ורק לאחר מכן הוא יחליט על דרך הטיפול הנכונה בבעיה.
חשוב להבין שבכל מה שנוגע לבעיות אלטרנטורים וסטרטרים, הלקוחה פשוט אינו יכול לזהות את מקור הבעיה. מערכות אבחון ודיאגנוסטיקה דיגיטליות מסתכלות על כלל התפקוד של מערכת כלי הרכב שלכם ובזהות את התסמינים שמאפיינים בעיות במערכת אלטרנטור או הסטרטר. בעין מקצועית ניתן להבין מה הוא מקור הבעיה, וגם לאבחן האם מדובר בבעיה שלא מאפשרת לכם להמשיך לעשות שימוש ברכב עד ההחלפה המלאה, או שנדרש רק תיקון פשוט של האלטרנטור או הסטרטר. ובדיוק מהסיבה הזו ברגע שיש תסמינים או עדויות ראשוניות לבעיה במערכת אלטרנטור או סטרטר עליכם לעצור הכל ולפנות לקבלת יעוץ מקצועי שיאפשר לכם לעלות על הכביש עם כלי רכב בטוח יותר.
בדיוק כמו שלא הייתם רוצים להחליף מנוע בעצמכם, כך חשוב לוודא שמערכת ההצתה והטעינה של המנוע שלכם מוחלפת במערכת שמתאימה לדרישות היצרן. הידע המכני שדרוש לביצוע ההחלפה של אלטרנטורים וסטרטרים הוא ידע נרחב בכל מערכות הרכב. שכן אם ההצתה אינה מתבצעת בצורה מסודרת, יכולה להיות פגיעה במערכת הצילינדרים והבעירה הפנימית. ואם הטענת הבטריות כושלת, מערכות האיתות והמחוונים נפגעות ולא מאפשרות לכם לזהות כשלים נוספים ברכב.
ומשום כך, ההמלצה שלנו היא לפנות לעזרת אנשי הצוות המקצועיים שלנו וביחד להבין מה הוא מקור הבעיה ברכב שלכם. אנו נעשה את מירב המאמצים כדי למצוא את הפתרון הנכון ביותר, גם אם המשמעות היא הזמנה של חלקי חילוף איכותיים בייבוא אישי. והכל, כדי שאתם תעלו על הכביש עם כלי רכב בטוח ובטיחותי המתאים לסטנדרט הנסיעה בכביש המודרני.
WhatsApp us