מידע מקצועי

תכנים נוספים
טיפול תקופתי לרכב
מנועים מייבוא

טיפול תקופתי לרכב: המדריך המלא

טיפול תקופתי לרכב הוא שלב קרדינלי בשמירה על בריאותו וביצועיו של הרכב שלך. טיפול זה כולל מגוון פעולות שמטרתן לוודא שהרכב פועל בצורה מיטבית, מפחית

קרא עוד »

מנוע סיבובי

מנוע סיבובי הוא סוג של מנוע בעירה פנימית המשתמש ברוטור משולש מסתובב כדי להמיר לחץ לתנועה סיבובית. הוא הומצא על ידי המהנדס הגרמני פליקס וואנקל בשנת 1929, והוא שימש לראשונה במכונית ייצור בשנת 1967 על ידי מאזדה.

למנועי רוטרי יש מספר יתרונות על פני מנועי בוכנה מסורתיים. הם קטנים וקלים יותר, ויש להם פחות חלקים נעים. זה הופך אותם לחסכוניים יותר בדלק וקלים יותר לתחזוקה. מנועי רוטרי גם מייצרים פחות רעידות ורעש מאשר מנועי בוכנה.

עם זאת, למנועים סיבוביים יש גם כמה חסרונות. הם אינם חזקים כמו מנועי בוכנה, והם עשויים להיות יקרים יותר לתיקון. למנועי רוטרי יש גם מוניטין של פחות אמינים ממנועי בוכנה, אבל זה נובע בעיקר מבעיות תכנון מוקדם. מנועים סיבוביים מודרניים אמינים הרבה יותר מקודמיהם.

למרות החסרונות שלהם, למנועים סיבוביים יש מספר יתרונות שהופכים אותם לחלופה בת קיימא למנועי בוכנה. הם קטנים יותר, קלים יותר וחסכוניים יותר בדלק ממנועי בוכנה, והם מייצרים פחות רעידות ורעש. כתוצאה מכך, מנועים לרכב מיבוא סיבוביים הופכים פופולריים יותר ויותר במגוון יישומים, כולל מכוניות, אופנועים וסירות.

איך עובד מנוע סיבובי

מנוע סיבובי פועל על ידי שימוש ברוטור משולש מסתובב כדי להמיר לחץ לתנועה סיבובית. הרוטור שוכן בתא בצורת אליפסה, ויש לו שלוש אונות. כשהרוטור מסתובב, האונות אוטמות את החדרים השונים של המנוע.

החדר הראשון הוא תא היניקה. כאשר הרוטור נכנס לתא זה, הוא שואב פנימה תערובת של אוויר ודלק. החדר השני הוא תא הדחיסה. כשהרוטור מסתובב, הוא דוחס את תערובת האוויר והדלק. החדר השלישי הוא תא הבעירה. כאשר המצת מצית את תערובת האוויר והדלק, הוא יוצר פיצוץ שמאלץ את הרוטור להסתובב. החדר הרביעי הוא תא הפליטה. כשהרוטור מסתובב, הוא מאלץ את גזי הפליטה החוצה מהמנוע.

המנוע הסיבובי מסיים מחזור פעולה אחד עבור כל שלוש פעמים שהרוטור מסתובב. המשמעות היא שמנועים סיבוביים יעילים יותר ממנועי בוכנה, המשלימים מחזור פעולה אחד על כל ארבע פעמים שהבוכנה נעה למעלה ולמטה.

יתרונות של מנועים סיבוביים

למנועי רוטרי יש מספר יתרונות על פני מנועי בוכנה מסורתיים. הם:

קטנים וקלים יותר: מנועים לרכב רוטריים קטנים וקלים יותר ממנועי בוכנה, מה שהופך אותם לאידיאליים לשימוש במכוניות קטנות ואופנועים.

פחות חלקים נעים: למנועי רוטרי יש פחות חלקים נעים מאשר למנועי בוכנה, מה שהופך אותם לאמינים יותר וקלים יותר לתחזוקה.

חסכוניים יותר בדלק: מנועי רוטרי חסכוניים יותר בדלק מאשר מנועי בוכנה, מה שיכול לחסוך לך כסף בעלויות הדלק.

מייצרים פחות רעידות ורעש: מנועי רוטרי מייצרים פחות רעידות ורעש מאשר מנועי בוכנה, מה שהופך אותם לנוחים יותר לנהיגה.

חסרונות של מנועים סיבוביים

למנועי רוטרי יש גם כמה חסרונות, כולל:

לא חזקים: מנועי רוטרי אינם חזקים כמו מנועי בוכנה, מה שיכול להפוך אותם לפחות מתאימים ליישומים בעלי ביצועים גבוהים.

יקר יותר לתיקון: מנועי רוטרי עלולים להיות יקרים יותר לתיקון מאשר מנועי בוכנה, וזה יכול להיות חיסרון גדול אם משהו משתבש.

יש מוניטין של פחות אמינים: למנועי רוטרי יש מוניטין של פחות אמינים ממנועי בוכנה, אבל זה נובע בעיקר מבעיות תכנון מוקדם. מנועים סיבוביים מודרניים אמינים הרבה יותר מקודמיהם.

מנוע סיבובי – סיכום

למנועים סיבוביים יש מספר יתרונות על פני מנועי בוכנה מסורתיים, כולל גודלם הקטן יותר, משקלם קל יותר, פחות חלקים נעים ויעילות רבה יותר בדלק. עם זאת, יש להם גם כמה חסרונות, כולל חוסר הכוח שלהם, עלויות תיקון גבוהות יותר ומוניטין של חוסר אמינות. למרות החסרונות הללו, מנועים סיבוביים הופכים פופולריים יותר ויותר במגוון יישומים, כולל מכוניות, אופנועים וסירות.

מנוע סיבובי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
כל הזכויות שמורות © 2021 | איתי מוטורס

צרו קשר עוד היום

לקוח/ה יקר/ה
זמנך חשוב לנו, לקבלת הצעת מחיר מותאמת לרכב שלך מלא את הפרטים הבאים ונחזור אלייך בהקדם האפשרי.
צוות איתי מוטורס
שאלו אותנו על חגיגת מבצעים באיתי מוטורס
דילוג לתוכן