אינג’קטור הוא מכשיר להעברת דלק לסירוגין לגליל המנוע בזמנים המסונכרנים עם המנוע.
מחט האינג’קטור משמשת כשסתום לפתיחה או לסגירת המעבר לחור האינג’קטורים. באינג’קטור המופעל באמצעות לחץ דלק, קצה אחד של המחט נטען מראש בכוח קפיץ, והקצה השני חשוף ללחץ הדלק.
המחט סגורה כנגד המושב כאשר כוח הקפיץ גדול מהכוח עקב לחץ הדלק. ניתן לשנות את לחץ הדלק באמצעות משאבה המופרדת מהזרק / ים באמצעות צינורות או מחוברת ישירות לאינג’קטור.
כאשר לחץ הדלק עולה כדי להתגבר על כוח הקפיץ, המחט מתחילה להתרחק מהמושב, והזרקת הדלק מתחילה. כאשר לחץ הדלק יורד לרמה שאינה גבוהה מספיק בכדי להתגבר על כוח הקפיץ, המחט נסגרת לסיום הזרקת הדלק.
באינג’קטור המופעל פנאומטית קצה אחד של המחט מחובר פנאומטי לתא, והקצה השני חשוף ללחץ הדלק. על ידי שינוי הלחץ ההידראולי בתא, הכוח על המחט משתנה לפתיחה או סגירה של המחט כנגד מושב המחט. לאחרונה מייצרים את האינג’קטורים עם מחטים שהופעלו על ידי מכשירים פיזואלקטריים. אלמנט העשוי מחומרים פיזואלקטריים מחובר מכנית לקצה אחד של המחט. על ידי שינוי הפוטנציאל החשמלי על פני אלמנט פיזואלקטרי, האלמנט מתרחב או מתכווץ, בגלל ההפוך האפקט הפיזואלקטרי, כדי לשנות את מיקום המחט כדי להתחיל או להפסיק את הזרקת הדלק. בדומה לאינג’קטור הפיזואלקטרי, ניתן להשתמש גם בחומרים מגנטסטרטיביים להפעלת המחט. במקרה זה ניתן לשנות את המימד של אלמנט מגנטסטרקטיבי על ידי מריחת שדה מגנטי עליו. ניתן לשלוט באופן אלקטרוני על מיקום המחט, המחובר פיזית לאלמנט. באינג’קטור המופעל באמצעות סולנואיד, מחט המזרק מחוברת לאבזור המוצמד מגנטית לסליל מגנטי ולליבה פרומגנטית.
במנוע בעירה, האלמנט החשוב ליצירת אנרגיה הוא היחס שבין הגזים והדלק שאתם מכניסים למנוע. את היחס הזה צריך לנהל, בוודאי אם אתם רוצים לבנות את הרכב העוצמתי שלכם מאפס, ואתם יכולים להשקיע כמה שיותר מאמצים ביצירת הרכב שלכם. השליטה בהעברת הדלק לגליל המנוע, היא אחת מהמשימות הכי חשובות ביצירת מערכת הנעה ובעירה אפקטיבית וזו היא המשימה המרכזית שלא אינג'קטור. מחט המשמש בתור שסתום לפתיחה או סגירה של מעבר הדלק אל תוך חור האינג'קטורים, והוא מופעל מתוך הלחץ שהדלק מפעיל על המערכת ועם כוחו של קפיץ. מוצר קטן כל כך, שיכול לעזור לכם לנהל את צריכת הדלק ואת פעילות המנוע בצורה חכמה מאוד, הוא משהו שאתם רוצים לחשוב עליו בצורה חיובית ולייצר את תהליך ההתקנה המתאים לרכב שלכם בעזרת הידע והניסון של אנשי הצוות שלנו.
כאמור, אינג'קטור למערכת המנוע הוא מוצר המבוסס על מחט קטנה שנדחפת על ידי הדלק במנוע ועל ידי מערכת קפיצים. המטרה של האינג'קטור היא להחדיר את כמות הדלת הדרושה, בעזרת הלחץ של הדלק הנכנס למנוע, עד למצב שבו יש איזון לחצים בין הפנים לבין החוץ וכמות הדלק הדרושה לפעילות המנוע נכנסה בהצלחה אל החלק הפנימי. בשינוי הלחץ ההידראולי בתא הדלק, משתנה גם כוח הסגירה או הפתיחה של המחט, אולם ישנן גם דרכים אחרות ומתקדמות יותר לבצע את פעולת ההזרקה של הדלק, עם שימוש במערכות פיזואלקטרוניות (חשמליות) נוחות יותר. כך שיש לכם מגוון רחב של דרכים שבהן אתם יכולים לשדרג את פעילות המנוע שלכם, בהתאמה להרכב המנוע ולתנאי הנסיעה שאתם רוצים לייצר.
על מנת לבחור אינג'קטור למנוע הרכב, צריך לקחת בחשבון את:
תקלות באינג'קטור ברכב יכולות להשפיע על ביצועי הרכב ולגרום לתקלות ובעיות בפועל. הנה מספר תקלות נפוצות באינג'קטור:
אמנם ברור לכם שאתם רוצים לשדרג את מערכת הרכב שלכם בהטמעה של אינג'קטור איכותי. מחד, מפני שאתם רוצים לייצר בעירה אפקטיבית ומהירה יותר. ומאידך מפני שחשוב לכם לייצר מכונית עם מערכת מכאנית יוקרתית שיהיה לכם קל מאוד למכור בתור רכב יוקרה.
ובדיוק מהסיבה הזו, אתם לא יכולים לאפשר לעצמכם לרכוש את המוצר שישדרג את איכות החיים שלכם בעת הנהיגה ברכב. גם אם המשמעות היא שאתם צריכים לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר, וגם אם המשמעות היא שאתם צריכים לפנות למכונאי מוסמך ולצבור ידע לפני שלוקחים החלטה. דעו לכם שזו היא הדרך הבריאה והמושכלת לבחור מוצרים וחלפים לרכב שלכם.
מכאן ואילך, ההטמעה של המערכת תהיה הרבה יותר אחראית ושקולה, והיא תשרת את המטרות שלכם והיא תאפשר לכם לנהוג בבטחה על המכונית שלכם. בוודאי אם אתם רוצים לבחור מוצרים בייבוא אישי, ההחלטות שאתם לוקחים עכשיו, ישפיעו על התחזוקה של הרכב שלכם ועל הנהיגה הבטוחה שלכם. אז אל תחששו לקחת את הזמן ולעבור עם הצוות המקצועי שלנו, כדי להבין איך אתם בוחרים אינג'קטור מקצועי ואיכותי מספיק למבנה הרכב שלכם ומאפשר לכם לשפר את צריכת הדלק שלכם. אנחנו נעזור לכם להבין מה הם הצרכים המכאניים של העסק שלכם, ואנחנו נאפשר לכם לבחור את המוצר שישפר את חוויית הנהיגה שלכם.
WhatsApp us